Fotoutmaning 2016

Fotoutmaning 2016

måndag 12 december 2016

322. Trösta ( 365 / 366 )


Det är drygt ett år sedan min gamla hund blev akut sjuk och jag saknar honom fruktansvärt mycket......
Nu har jag ju en ny liten vovve i huset som kan trösta mig när jag är ledsen och som gör varje dag till ett nytt äventyr. Jag köpte honom från samma uppfödare eftersom jag gillar hennes typ av hundar och deras temperament. I somras när jag var uppe i Stockholm och träffade valparna för första gången var dom drygt fyra veckor och då fick jag även möjlighet att träffa denne fina gamla herre som är en bror till min gamla hund och väldigt lik honom. Det var som om det var Zimba som kom och mötte mig. Tyvärr lever inte han heller längre men jag är glad att jag fick möjlighet att träffa honom i somras. Här är Frodo som han heter drygt 12 år gammal.

2 kommentarer:

  1. Det är ju detta som är nackdelen med djur, att de inte lever för alltid. Så härligt att det är så pass nära till leverans av din nya valp. Mina tjejer har bara önskat sig en hund i julklapp och det kommer de att få. På julafton fick de ett paket med diverse hundsaker och ett "presentkort" på en Sheltie. Gissa om det blev glädjetjut i huset. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt för er att det kommer en liten valp hem till er snart......då har du många möjligheter att fotografera den lille och jag gissar vi kommer att få se kort på guldklimpen under nästa års fotoutmaning 😊

      Radera